Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P37e22t39r 50C23h14ý89l20e52k 8128905914473

Ještě jsem to nestudoval důkladně, může mi někdo říct, jestli to platí i pro VPP. To už by mi opravdu připadlo dost přísný - na HPP jako zaměstnance z platu 45000 hrubého zaplatím celkem dost, dalších cca 80000 ročně mám přes svůj ŽL. Pokud nebudu moc využívat paušál a zároveň odpočítat děti a manželku na rodičovské, tak se na to vykašlu, ŽL pozastavím a budu to dělat bez papíru.

0/0
27.3.2013 15:06

M73a40r68k13é79t53a 82Ž61e79m51l23i79č31k76o66v53á 1804430953523

Tak utíkejte pozastavovat nebo shánět náklady.

0/0
27.3.2013 22:37

J14a15n 38Z63a32b68a24b40a 8734674428664

odpočty si uplatňujete pouze jednou. odpočítáváte z HPP

0/0
27.3.2013 23:31

P57e71t40r 90C53h65ý18l15e92k 8448825384763

no to ano, ale zároveň uplatňuji paušál v rámci podnikání na VPP. Pokud by platilo, že v případě uplatnění paušálu nemůžu odpočítat manželku a děti i pro VPP, tak bych byl v háji. asi to budu muset nastudovat.

0/0
28.3.2013 7:43

A69n70n89a 19V88e75s44e46l20á 3149770871640

Jezdím  pravidelně navštěvovat svojí kamarádku  v Německu a mám podobnou kamarádku zde v ČR . Takže mám velké srovnání. Obě rodiny pracují na podobných pozicích , obě jsou podobných pozicích , prodavačky a dělníci ve stavebnictví. Je tam velký rozdíl rodina v Německu si žije jako naše střední třída. Standartně nakupují značkové zboží pro celou rodinu, tráví dovolenou ve Francii, Nizozemí či ve Švýcarsku. Standartně mají kvalitní potraviny. Mají i auto 3 roky staré značky VW Passat combi .

0/0
27.3.2013 9:19

J97a51n88a 60M92e65r20o49p21e 7888209187819

Čím víc klacků bude Kalousek rodinám pod nohy házet, tím líp se rodiny naučí na vše zvysoka kašlat a šidit to, kde se dá. A jelikož otec s malými dětmi má kupu všemožných výdajů pro ty děti, které se vhodně dají vykázat jako výdaje z podnikání + současně bude optimalizovat všechny strany rovnice, možná zjistí, že je na tom líp než bez těch klacků.

+1/−1
27.3.2013 7:34
Foto

P50e52t51r 85U94g98r44i29n 8485407466690

Proč mám takový pocit, že ta politická žumpa nahoře ten daňový a sociální systém posledních 20 let tak komplikovala a komplikovala, aby se tam dalo něco ukrást, až se do toho zamotala ... tohle nikdy nikam nepovede ... smyslem by bylo stát ořezat a celé to zjednodušit :-)

+1/−3
25.3.2013 17:41
Foto

S13t77a32n76i81s36l92a79v 49H87u29m50l 6945921921771

Karma. V této souvislosti jsem Pavle narazil i na tuto praxi http://stanislavhuml.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=327611

+1/−6
25.3.2013 15:34

D83a14v59i50d 97I10z64a35k 9647688611351

já zase nedokážu pochopit jak člen zákonem označené zločinecké organizace, dokonce jeji exekutivní složky, komunistický policajt, nechodí kanálama a jediné na co se může spolehnout je životní minimum za to, že nás násilím udržoval jako kolonii SSSR, namísto toho se těšíte z výsluh, v budoucnosti z maximálního důchodu a možná i služební byt zdarma je

0/0
27.3.2013 23:09
Foto

V12i68l97e16m 69M22u61c28h50a 7450422651

Ten Kalousek už těch klacků nám všem naházel pod nohy. Musíme jen čekat, že při volbách v r.2014, propadne navěky do propadliště dějin. I když spravedlivé by bylo než se propadne kdyby musel nahradit, co zpackal!

+3/−8
23.3.2013 7:08

M43i36l54a56n 71V12o97k75a58t49ý 5353542622627

K. se nikam nepropadne. Bude ve vládě, ať už vyhraje kdokoli. Jako pokaždé...

+1/0
27.3.2013 7:34

J65i52ř37í 34R75o27d 7114388200860

Pane, nespletl jste si Kalouska s Mládkem? Mládek je škůdce! Kalousek se jen snaží řešit neúměrné výhody živnostníků (mezi které patřím i já) a chápu jej. Máte-li vysoké náklady - můžete používat daňovou evidenci - a odpisy na děti využívat. V tom Vám nikdo nebrání.

+12/−7
21.3.2013 21:06

R61o27m80a96n 85S32i65k31o84r19a 2143646447312

Přesně...Ač jsem pravicový volič,v tomto s Mládkovýmvýrokem souhlas,je to do

očí bijící/viz např zahraniční okolní státy/.Některé paušály jsou neůnosné,

-je rozdíl mezi živnostníkem který má velké náklady/poctivé/,

tak tak vyjde a který je nemá a jede v tom samém kupé...

+7/−3
21.3.2013 22:06

M98a19r22k88é32t14a 92Ž48e66m44l66i98č65k83o92v15á 1414660183533

Dlužno dodat, že takto vysoko nastavené paušály nám zavedla ČSSD.

0/0
27.3.2013 22:36

P28a60v25e45l 58R77u51s48ý 8319966402

Jo, Kalousek to řeší na úkor rodin. Proč to neudělal třeba tak, že buď paušál nebo daňovou slevu na sebe a odpočty úroků? A daňové slevy na vyživované osoby ponechat při paušálu i evidenci nákladů? Kalousek to řeší tak, že minimální sociální odvody podotýkám velmi vysoko příjmových OSVČ sníží ze 14,6% na 6,5%?

+1/−3
23.3.2013 19:57

J42i32ř69í 41R95o11d 7284978960380

Jistě byste si přál, udělat to sobě na míru. Je to tak, jak to je. Jak jste ale přišel  na to, že snížil odvody ze 14%na 6% doopravdy nevím?

+3/0
24.3.2013 18:44

O22t87a58k29a87r 97D32e28y35l 2202589125645

Myslím, že nespletl, akorát co načne Kalousek, Mládek dokončí. Jinak ohledně paušálů, klidně bych je zrušil. Jedině co duo Kalousek-Mládek dokáže, je to, že ten kdo neplatí nic, neplatit nebude nadále, a ten co platí poctivě jako mourovatej, bude platit víc :(

0/0
26.3.2013 19:36

P89a65t92r38i17k 67Š43e70b24e94s45t12a 4353122596815

jak to tak čtu, tak by to mohlo být i na ústavní stížnost... levicový ÚS, který postupně najmenuje Zeman s levicovým senátem, by to jistě shodil...

Ale nechci jít do toho rizika.

 

btw. další otázka zní - oba partneři na ŽL jeden vše nahrne do účetnictví + děti a druhý na paušál... opět nespravedlnost. Další je, kdy jeden partner je zaměstnán a uplatní odpočty na děti a druhý na ŽL a jede na paušál... oproti partnerům, kdy jeden je na MD a nemá nic a druhý je na ŽL (náš případ)...

+10/0
21.3.2013 12:00

P71a34v22e51l 10R61u27s17ý 8459886922

Vzal jste mi to z úst - tedy z klávesnice - přesně. Máte ve všem absolutně pravdu,

+6/0
21.3.2013 12:02

V29l42a97d18i62m17í22r 20H39r41u21b61ý 4157683304549

Děkuji. Nepřímo říkáte, že žádný systém nemůže být spravedlivý. Takže vlastně i ta diskuze je nesmyslná.

 Ostatně - ona sama daň je nespravedlivá. Když spravedlivá: z (dospělé) hlavy.  A to asi nejde.

+5/−4
21.3.2013 12:12

P53a86t14r92i62k 29Š91e32b60e75s40t39a 4763242926755

ne, to jsem nenapsal.

Poukázal jsem, že zde není rovnost před zákonem, kdy u totožných podmínek je různá východisky, kdy někdo je oproti jiným zvýhodněn-nezvýhovněn. V tomto případě nejde o zdůvodnitelné zvýhodnění skupiny, ale nezdůvodnitelné znevýhodnění jednotlivců...

V daném případě by byl systém spravedlivý, pokud by podmínka odpočtu byla jako dosud - všichni, kdo mají děti si mohou odečíst.

+4/−3
21.3.2013 12:40

J89i59ř97í 80R30o75d 7124138270490

Odečíst si mohou, ale musí pracovat a vydělávat. Mít jen ŽL, nic nedělat a chtít od státu peníze na děti prostě nejde. Tušíte, které skupiny obyvatelstva toto asi nejvíce zneužívají?

+3/−1
24.3.2013 18:47

L52u69k60a93s 80S40u47c56h57a85n89e44k 5156247493450

Naprosto souhlasím s tím, že omezení odečitatelných položek na děti je blbost. A to hned z několika důvodů.

Předně je skutečně problém nízkého výběru daně od OSVČ ve  výši paušálních výdajů.

Druhak omezením odečitatelných položek omezíte jen ty OSVČ, které mají děti. Pokud řekneme, že produktivní doba OSVČ bude 40 let, cca 20 let z toho bude mít možnost odečítat položky na děti ... poté tuto možnost pozbyde, tedy vládě tento "výhodný krok" nepřinese nic. Za třetí - pokud si neodečte odečitatelné položky otec od rodiny, udělá to matka. Vzhledem k (zatím) rovné výši daně to vyjde nastejno. Takže opět nedojde ve státní kase k žádnému velkému převratu.

Dále si dovedu souhlasit s názorem autora, že odečitatelná položka na dítě by dokonce mohla (měla) být vyšší než na samotného poplatníka a to z toho důvodu, že by byla motivačním faktorem proč děti mít. Výchova dětí je hodně drahý koníček a odečitatelné položky ho ani zdaleka nemají šanci zaplatit ... ale pomůžou. 

Co se výdajových paušálů týče, vidím to takto. Ty jsou prostě jednoznačně výhodné pro ty OSVČ, které mají nízké náklady ... to znevýhodňuje ty, kteří mají skutečné a vysoké náklady. Myslím si, že omezení výdajových paušálů na 40% může státní kase dost pomoct a přitom zásadním způsobem neohrozí živnostníky, kteří jen nechtějí vést daňovou evidenci. Prostě budou mít na výběr, zda se jim vyplatí si vést účetnictví a mít nižší daně ... a nebo zda se spokojí s paušálem a budou plati státu víc.

Pro rejpaly - sám jsem OSVČ a mám nízké náklady, ale platím vše, pravidelně a ne málo.

+6/0
21.3.2013 11:47

P16a78v44e95l 82R54u28s41ý 8729176452

Samozřejmě, že si lidi budou hledat cesty, jak se této zvůli Kalouska vyhnout. Pokud jeden podniká a druhý je zaměstnán, je to jasné, odpočítávat děti bude zaměstnanec. Pokud oba podnikají, pohrnou náklady na jednoho a ten uplatní i slevu na dítě, druhý uplatní paušál. Problém je tehdy, pokud je žena na MD nebo pokud jde o samoživitele, ti moc možností, jak z pasti utéct, kromě sbírky účtenek, nemají. A to jsou pro změnu z té ohrožené skupiny opět ti nejohroženější...

+6/0
21.3.2013 12:00

V61l67a38d79i68m18í27r 94H79r95u98b44ý 4647563944889

Předně: Jste pozadu. Toto populistické téma už využil včera pan Jurečka.  U něj, známého populisty to chápu.

Věcně:  Daňový paušál je jistá odchylka od normálu, mající usnadnit práci oběma stranám (daňové přiznání a přehledy příjmů poplatníkovi, kontrolu FÚ). Měla by být pro obě strany výhodná. Pokud podmínky pro její využití jsou pro jednu stranu (poplatníka) nevýhodné, požije "normální", "klasický" výpočet nákladů.  Nevím, co je na tom divného.    Snad jen to, že je na zvážení, zda od paušálně stanovených příjmů mají být odečteny další úlevy (nejen úroky, i platby životního či penzijního připojištění a pod.).  Ovšem všechny ostatní ostatní úlevy nemají tu podstatnou vlastnost (kvůli které bylo omezení uzákoněno):  nevyplácí se jako daňový bonus!  Zatímco sleva (bonus) na pět dětí u zahraničních OSVČ je (bohužel) běžná.  Poznámka: se všemi musí být zacházeno stejně.

Přídavek: Sleva na dítě je "bezdůvodně nižší" než na poplatníka?  To zírám. Já mohu (stejně oprávněněn) považovat za bezdůvodnou jakoukoliv slevu.  Neměly by - podle vás - být slevy takové, abychom všichni platili nulu? Vždyť si erár může půjčit, ne?

 Závěr:  Normální způsob stanovení nákladů je účtování. Úleva od tohoto (relativně náročného) způsobu může být podmíněna. Zde je podmíněna nemožností některých daňových odpočtů. Kdo se zajímá, ví, že je to zejména způsobeno nemožností ověřit oprávněnost čerpání slev (bonusů) na třetí osoby u OSVČ u živnostníků - cizích státních příslušníků. Takových OSVČ jsou desetitisíce, značná část je živnostníky jen fiktivně a "bonus" na pět dětí je dobrým přivýdělkem.

+6/−6
21.3.2013 11:20

P98a40v32e84l 71R93u11s53ý 8379296652

To je velmi hloupá argumentace - protože někteří řidiči nedodržují rychlost a je obtížné je kontrolovat, sebereme auta všem bez rozdílu....

Ohledně bonus nebonus - dopad do rozpočtu má stejný sleva na dani jako bonus.

Ohledně typu slev podmiňujících možnost souběžně uplatnit paušál. Považuji slevu z titulu výchovy budoucích plátců za opodstatněnější než všechny úroky z hypoték, stavebních spoření, životní a penzijní pojištění a další sponzorované finanční produkty.

+7/−4
21.3.2013 11:29

V47l63a66d73i96m32í48r 69H67r65u97b57ý 4457133484969

Jistě je dopad slevy a bonusu na rozpočet stejný.   Jen jste nepostřehl, že ten bonus může být prostě výdělkem.  Že lze prakticky nepodnikat, jen uplatnit bonus (což u zaměstnanců lze velmi těžko).

   Za důležité můžeme považovat každý jistě co uznáme za vhodné.

   Obešel jste to podstatné:  Základním způsobem výpočtu základu daně je rozdíl mezi příjmy a účetně doloženými náklady.  Výpočet nákladů poušálem je úleva pro plátce (i pro FÚ).  Pokud je tato úleva pro něj nevýhodná, nechť ji nepoužije. Pokud je výpočet paušálem výhodný, nebo skoro shodný, nechť se otec tří dětí raduje.

   Vy naříkáte nad faktem, že dva lidé, kteří si vydřou nějaký výdělek (stejný) z něj odvádí státu krvavou daň ve stejné výši.  Nevím, proč vám to připadá až tak divné.  Mně připadá divné, proč ji ve stejné výši neplatíme všichni

+1/−3
21.3.2013 12:08

V61l48a25d86i54m83í76r 26H22r56u25b30ý 4397823664849

Jestli dobře rozumím, protože někdo pančuje alkohol, nebudeme kvůli tomu uvažovat o licencích.  I když někdo obcházel spotřební daně, neměli jsme kvůli tomu obtěžovat ty "hodné" kolky.

+2/−2
21.3.2013 12:21
Foto

V64i88l75e24m 58M45u76c90h58a 7720502391

Napište Všeználkovi ať to řesí ve své nové zámecké vile, nebo v Parlamentu EU.Já bych ho ještě přhlási do NATO jako kanonen futer

0/0
23.3.2013 7:14

J71u65l85i24u57s 96C15h40a67l26o32u76p22k88a 4302159350221

Domnívám se, že je to míněno jinak. Vietnamští obchodníci si totiž napíší tolik dětí, že jim stát ještě doplácí. Úředníci nejsou schopni rozlišit, zda se skutečně jedná o dítě příslušného obchodníka nebo cizí. I proto OSVČ platí v globále méně, protože vietnamci umí všechny naše "výhody" využít a ještě na nich vydělat. A protože to nesmí Kalousek napsat, že je to proti zneužívání Vietnamci, tak to musí napsat tak, aby to platilo na všechny.

+1/−6
21.3.2013 11:11

J52a45k68u73b 78T28r80e42n71k 3728105382196

Domnívám se, že ušetřených několik tisíc asi náš ubožený rozpočet nevytrhne. Podle mě spíš vrtí psem a snaží se zakrýt skutečné problémy našeho státu.

+3/−2
21.3.2013 11:13

V67l49a16d84i57m72í95r 51H36r69u58b58ý 4187973354689

1.  Miliardy se skládají z tisíců (ať se to komu líbí či  nikoliv).

2.  Kolika cizinců se to podle vás týká, kolik dětí (neexistujících) přihlásí a kolik že to dělá měsíčně a ročně?  Schválně.

+1/−4
21.3.2013 11:25

J63a11k37u66b 24T26r28e30n27k 3498785782346

Max. pár tisíc lidí.

+2/0
21.3.2013 11:50

V95l52a31d47i13m81í43r 47H85r16u67b86ý 4947763364909

Špatný odhad: několik desítek tisíc zahraničních OSVČ s několika dětmi.   Únik minimálně miliarda, spíše dvě.

0/−2
21.3.2013 12:23

P83a82v68e39l 52R61u57s34ý 8219546142

Řešit to "genocidou" vlastního národa, to chce opravdu odvahu.

+1/0
23.3.2013 20:01

V46l43a46d93i71m49í61r 50H78r41u84b93ý 4377273474249

Ten problém není u osob u nás trvale žijících.  Ten je u "přespolních".  A opravdu je toto opatření kvůli nim.

+2/−4
21.3.2013 11:22

P33a52v42e44l 22R77u15s95ý 8729226262

Není. Pokud to víte tak jistě, tak sem s důkazem.

+4/0
21.3.2013 11:31

R31o55s76t19i45s27l38a72v 43C22a80h74a 6573927217411

Jiz se o tom psalo. Tykalo se to zahranicnich pracovniku (Ukr. a dale na vychod), kde overit pocet deti je nemozne, nebot ziji mimo CR.

0/−1
21.3.2013 12:08

V24l59a66d85i23m81í32r 58H36r68u66b50ý 4437833604369

Pan Kalousek o tomto problému dávno před námi diskutovaným opatřením hovořil.

+2/0
21.3.2013 12:14

T42e47r47e10z33a 13H21a27j45k82o98v65a 5157812794330

Pokud jeste dneska neni stat schopen zjistit pocet deti u danoveho poplatnika, tak nevim....co takhle rodny list? 8-o

+2/0
21.3.2013 11:42

R85o15s36t37i48s57l21a63v 68C62a37h23a 6673127147761

viz moje reakce o kousek vyse. Nebo si snad myslite, ze ukrajinske deti maji cesky rodny list?

0/−1
21.3.2013 12:09

P71a46t89r95i65k 78Š93e76b58e43s82t12a 4643862746365

já nevím, jak Vietnamci, ale musel jsem při prvním odpočtu na dítě v roce, kdy se narodilo, předložit finančnímu úřadu jeho rodný list...

0/0
21.3.2013 12:04

V12l61a67d63i60m74í31r 15H19r97u51b21ý 4487513634179

Jistě. A co cizinec, tvrdící, že má doma pět dávno narozených dětí?

0/0
21.3.2013 12:26

J69a40k62u10b 15T17r85e94n18k 3698585542796

Boha jeho, vždyť to celé je postavené na hlavu. Zrušte daňové bonusy a o odpovídající procento snižte daně. Diskuze s dětmi/bez dětí zbytečné, bezdětní například nepotřebují školky. Zaklínat se tím, že jim děti jejich spoluobčanů budou platit důchody je lichý, v té době už dávno žádné nebudou.

+5/−2
21.3.2013 10:52

P61a30v84e60l 72R35u91s75ý 8119246132

Máte pocit, že když teď vezmete 10tileté dítě, které za 10 let začne platit sociální pojištění, že v té době už důchody nebudou? Jenom papouškujete poplašnou zprávu naší vlády poplatnou marketingu finančních skupin.

+3/−2
21.3.2013 11:21

J82a39k31u44b 73T83r77e17n31k 3438595112796

Pokud předpokládáte, že za těch 10 let bdue mít práci, pak samozřejmě ne. Ale to víme asi tak určitě jako že bude za 2 roky 3 dny a 5minut sněžit.

+3/−1
21.3.2013 11:46

P78a22v44e60l 52K70u59r28a66l 5121444440470

Jestli to nebdue tím že pokud by se náhodou začli ty děti ve zvýšení porodnosti rodit stejně by nikdo nevěděl jak až vyrostou zaměsnat. S tím jsou katastrofální problémy již nyní.

+2/−2
21.3.2013 9:42

P86a98v89e14l 12R65u86s34ý 8849706122

Když se tak projdete po ulici, přečtete si noviny, co se děje, kouknete na ruiny domů, projedete po rozbitých silnicích a rozpadajících se mostech, opravdu máte pocit, že práce není? Práce je dost. Problém je jinde.

+7/−3
21.3.2013 9:46

M54a98r50t11i71n 55Z86í78t61e63k 5501362641526

jedním z problémů je to, že se u nás často zapomíná za práci platit... všichni by chtěli za málo peněz hodně muziky...

+6/0
21.3.2013 10:22

J32a38k32u34b 45T70r25e92n97k 3458705582616

Problém vůbec není jinde. Je moc lidí.

+2/−1
21.3.2013 10:53

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz